Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hakkında Sıkça Sorulan Sorular Fizik tedavi sağlığınız için önemlidir. Fizik tedavi, binlerce yıldır işlevsizlik ve engellilik durumları için bir tedavi biçimi olarak var olmuştur. Kaza veya hastalık sonucu oluşan durumlardan dolayı rahatsızlık duyan veya mağdur olan hastaların rehabilitasyonunda temel bir tedavi olarak kabul edilir. Fizik Tedavi ne için kullanılır? Fizyoterapistler, kaslarınızı güçlendirmek ve işlevlerini geliştirmek için egzersiz terapisinin kullanımı konusunda eğitim almışlardır. Fizik tedavi egzersizleri, acı dindirme, yaralanma sonrası iyileşme veya önleme konusunda en etkili yollardan biri olarak kanıtlanmıştır. Fizyoterapist kimdir? Fizyoterapistler çoğu durumda pahalı cerrahilere ihtiyaç duymadan genellikle reçeteli ilaçların yan etkilerini ve uzun süreli ilaç kullanım ihtiyacını azaltarak hastaların ağrıyı hafifletmelerine yardımcı olan ve hareketsizliği iyileştiren veya eski haline döndüren, hastalara yardımcı olabilen iyi eğitimli ve sertifikalı sağlık uzmanlarıdır. Fizyoterapist nedir ve ne yapar? Ortopedik fizyoterapi olarak da adlandırılan kas iskelet sistemi burkulmaları, sırt ağrıları, duruş sorunları, artrit,, idrar kaçırma, hareket kabiliyetinin azalması, spor ve işyeri yaralanmaları gibi durumların tedavisinde fizyoterapi kullanılır. Cerrahi müdahaleyi takiben rehabilitasyon da bu kategoriye girmektedir. Fizik tedavinin yararları nelerdir? Fizik tedavi postür ve kas dengesizliğini düzeltmek, hareket kabiliyeti ve dayanıklılığı artırmak için uygulanır. Eklemleri kuvvetlendirme, hareketlendirme, yumuşak dokuyu düzeltmek için sert terapi egzersizine ek olarak sertliğin azaltılması ve ağrıdan kurtulmak için nokta terapi içerebilmektedir. İnme, multipl skleroz, Parkinson hastalığı, serebral palsi ve omurilik yaralanması gibi nörolojik bozuklukları olan hastalarda fizik tedavi büyük fayda sağlayabilir. Fizik tedavi hareketleri kasların yeniden eğitimi ve kontrolüne, günlük işlevlerin iyileştirilmesine, güç ve esneklik kazanımına, ince ve kaba motor sistemi becerilerinin gelişimine, yürüyüşün geri kazanımına, iyileştirme ve hareket fonksiyonlarının eğitimine odaklanmaktadır. Fizyoterapistin rolü nedir? Fizyoterapist hastalık, sakatlık, yaralanma veya yaşlanmayla ortaya çıkan fiziksel zorlukları olan hastaların hareketlerinin iyileştirilmesine yardım eder. Masaj gibi manuel terapiler, terapötik egzersiz ve elektroterapi yöntemlerini kullanarak tedavi programlarını tasarlayıp gözden geçirirler. Fizyoterapi neyle ilgilidir? Fizyoterapistler hareket, egzersiz, manuel terapi, eğitim ve tavsiye yoluyla yaralanma, hastalık veya sakatlıktan etkilenen insanlara yardımcı olurlar. Her yaştan hastaları sağlığına kavuşturup, ağrıyı yönetmeye ve hastalığı önlemeye çalışırlar. Fizik tedavi ne kadar sürer? Sağlık durumunuzun niteliğine bağlı olarak ilk randevu genellikle 30 ila 60 dakika aralığında sürer. Eğer seans süresini uzatmak isterseniz fizyoterapistiniz bu oturumların ne kadar süreceğiyle alakalı size bilgi verebilir Fizik tedavide rehabilitasyon nedir? Fizik tedavi ile birlikte başlatılan rehabilitasyon yaralanma, hastalık veya sakatlık nedeniyle olumsuz şekil bozuklukları olan hastalar için klinik ve etkili bir müdahaledir. Fizik tedavi bel ağrısına yardımcı olabilir mi? Hastalar önerilen tüm egzersizleri uygulamazsa veya programlarına yeteri kadar zaman ayırmazsa, fizyoterapi ağrıyı hafifletmeyebilir. Belirlenmiş terapi süresinin altına inmeden eksiksiz şekilde devam ettirmek bel ağrılarını hafifletip daha iyi duruşun korunmasına yardımcı olur ve tekrar eden ağrıların önlenmesine yardımcı olur. Sırt ağrıları için fizyoterapi işe yarar mı? Çoğu tip bel ağrısı çeken hastalar, bel sırt ve omurga cerrahisini düşünmeden önce ilk tedavi seçeneği olarak dört haftalık bir fizyoterapiye yönlendirilir. Fizyoterapinin amacı sırt ağrısını azaltmak, kas fonksiyonu arttırmak ve hastaya gelecekteki oluşabilecek bel ve sırt problemlerini önlemek için bir bakım programı öğretmektir. Fizik tedavi artrit tedavisinde faydalı mıdır? Artritiniz olduğunda eklem ve kaslarınıza ne olduğunu anlamanız için bir fizik tedavinin yardımı dokunabilir. Artritinizi anlamak etkilerini yönetmenize yardımcı olacaktır. Artrit vücudun belli bölümünde ağrıya, yaygın ağrılara veya eklem ağrısına neden olabilir. İlaçlar ağrıyı dindirmeye yardımcı olur, ancak bir fizyoterapist size ilaçların yanı sıra diğer ağrı azaltma yöntemlerinden bahsedebilir. Bu tedavilerin bazıları ise fizyoterapistle olan görüşmenizden sonra kendi kendinize uygulanabilir. Fizik tedavinin yardımcı olması ne kadar sürer? Genellikle fizik tedaviyi hedeflerinize ulaşana, sizin ve terapistinizin ortak kararıyla yeniden bir değerlendirme yapana kadar sürdürmeniz gerekir. Bu durum ağrıların şiddetine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Tipik olarak yumuşak dokuların iyileşmesi yaklaşık olarak 6-8 hafta almaktadır, bu nedenle tedavi süreciniz bu kadar sürebilir. Fizyoterapist tıp doktoru mudur? Doktor tedavi uygulayan kişidir; hastalık, yaralanma ve diğer fiziksel ve zihinsel bozuklukların incelenmesi, tanılanması ve tedavi yöntemleriyle insan sağlığının düzeltilmesi veya sürdürülmesiyle ilgilenen tıp uygulamaları yapan bir meslek mensubudur. Fizyoterapistler ise teknisyen değildir, fizyoterapi ayrı bir tedavi şeklidir. Göğüs fizyoterapisi nedir? Uzman fizyoterapistler tarafından uygulanan ve hastanın solunum yollarından mukus sebepli olarak oraya çıkan solunum problemlerinin giderilmesi için tercih edilen iyileştirici tedavilerdir. Fizik tedavi ücretleri ne kadardır? SGK anlaşmalı bazı kurumlar kapsam dahilindeyken bazı özel kuruluşlar ise fiyatlandırma ücretlerini kendileri belirlemektedir. Fizik tedavi ücretleri kurumdan kuruma göre farklılık gösterebilmektedir. Fizik tedavi hizmetinin devlet anlaşması var mıdır? Gerekli koşulların sağlanması ve istenilen raporun alınması durumunda SGK fizik tedavi hizmetini karşılayacağını yakın zamanda duyurdu. Giderlerin karşılanması ancak uygun tanılar söz konusu olursa geçerli olacak. 31 seans ile 60 seansa kadar fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmetinin alınabilmesi için en az bir fizik tedavi ve rehabilitasyonuzmanının yer aldığı sağlık raporu gerekiyor. 60 seans ve üzeri içinse kurul raporu gerekmektedir