El rehabilitasyonu ile tedavi edilen El Rehabilitasyonu Nedir? El ile omuz arasındaki bölgeye uygulanan rehabilitasyona el rehabilitasyonu denir. Tedavi için öncellikle alanında bir uzman tarafından elinizin analizi yapılır ve uygulanacak olan tedavinin şekli planlanır. Ağrı kontrolünden yara bakımına kadar kapsamlı bir hizmet yelpazesine sahiptir. El terapistleri, sizinle ve doktorunuzla işbirliği içinde çalışarak kişinin ihtiyacını karşılayacak kapsamlı bir terapi programı uygular.
 El rehabilitasyonunda tedavi planı; bilgisayarlı değerlendirme, özelleştirilmiş statik ve dinamik splintler, iş simülasyonu, hasta eğitimi, ağrı kontrolü, hareket açıklığı, yumuşak doku mobilizasyonu, esneklik ve güçlendirme egzersizleri, ince motor koordinasyonu / becerisi, yara bakımı gibi uygulamaları içerir. El rehabilitasyonu; ağrı, yara, ameliyat sonrası elin işlevini yerine getirmek ve ağrıların gidermek için uygulanan tedavi yöntemleridir. El rehabilitasyonu ile: 1. Çeşitli fizik tedavi makineleri aracılığıyla tedavi uygulanarak elin işlevinin artırılır. 2. El hareketlerinin dengede tutulması sağlanır. 3. Kemik ve eklemlerdeki hasar giderilir. 4. El ve omuz bölgesinde meydana gelen yanıklar tedavi edilebilir. 5. Parmak uçlarının hissi artırılır. 6. Elde aşırı hissin giderilerek dengelenmesi El rehabilitasyonu tedavisinin yöntemleri hastanın ihtiyacına göre farklılık gösterir. El rehabilitasyonunda kişiye evde uygulanmak üzere özel tedavi planı da hazırlanır. Böylece hastanın iyileşme süreci hızlandırılır. Tedavinin ardından hastanın belirli aralıklara kontrole gelmesi gerekir, böylece hasta kontrol altında tutulur. El rehabilitasyonu tedavisi ile hedeflenen sonuca ulaşılmaması durumunda cerrahi tedaviye başvurulması gerekebilir. durumlar: • Spor yaralanmaları • Tendonit • Kırıklar • Çıkıklar • Ezilme yaralanmaları • Tendon ve sinir yaralanmaları / onarımları • Kümülatif travma • Amputasyon • Yanıklar • RSD • Artrit ve ilgili koşullar • Karpal Tünel Sendromu • Tekrarlayan hareket yaralanmaları • Rekonstrüktif cerrahi / Ele yapılmış olan tüm cerrahi müdahaleler • Omuz / El sendromları • Konjenital anomali • Replants • Dupuytren hastalığı • Açık yaralar • Enfeksiyon • Eklem ve bağ yaralanmaları • Sinir sıkışmaları • Doğumsal el anomileri El Rehabilitasyonunda Fizik Tedavi Kullanımı Fizik tedavi vücutta ortaya çıkan işlevsel bozuklukları gidermek ve tedavi ederek tekrar aktif hale getirmek için uygulanan yöntemlerdir. Fizik tedavi, birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Fizik tedavi uygulamaları içinde bilinçli egzersiz, konuşma terapisi ve psikolojik terapi gibi yöntemler kullanılmaktadır. El rehabilitasyonunda fizik terapi bölgesel olarak sadece ele uygulanır. El rehabilitasyonu tedavisinde elin işlevinin geri getirilmesi, el hareketlerinin kolaylaştırılması ve hareket yetisinin geri getirilmesi hedeflenir. El rehabilitasyonun da sadece elin işlevinin yerine getirilmesi değil, aynı zamanda elde oluşan ağrı ve sızılar da giderilir.